26 spalio 2009

Žuvusiųjų skaičius Lietuvos keliuose sparčiai mažėja antrus metus iš eilės

Pasitarę tarpusavyje, šią savaitę nutarėme pabandyti kiek nukrypti į šalį nuo teigiamų ekonominių naujienų ir parašyti apie kitas (ne tik ekonomines) teigiamas naujienas Lietuvoje. Išimtį padarysime tik rytoj, nes, kaip rašėme anksčiau, bus skelbiami BVP duomenys, kurie gali parodyti, kad sunkmetis jau baigėsi J

Prieš keletą savaičių skaitydamas „Veidą“ pamačiau labai įdomų straipsnį „Karo keliuose aukų vis mažiau“. Apsidžiaugiau sužinojęs, kad pernai Lietuvos keliuose žuvo mažiausiai žmonių per pastaruosius 40 metų. Šiandien nutariau apie tai parašyti į dienoraštį ir buvau maloniai nustebintas, nes užsukęs į Susisiekimo ministerijos puslapį kaip tik radau „šviežią“ šio dienos naujieną („Šiemet Lietuvos keliuose – 28 proc. mažiau žuvusiųjų“), kurioje buvo pateikti naujausi duomenys. Kaip galima suprasti iš Susisiekimo ministerijos pranešimo antraštės, šie metai pagal žuvusių skaičių yra dar geresni nei pernai, nes mirčių skaičius krito 28 proc. o avarijų skaičius 22 proc. Kaip rašo ministerija „Ypatingai sumažėjo eismo įvykių dėl neblaivių vairuotojų kaltės bei dėl asmenų, neturinčių teisės vairuoti – tokių eismo įvykių užregistruota atitinkamai 45,8 proc. ir 43,3 proc. mažiau.“

2007 metais, mes buvom bene geriausi „kareiviai“ pasaulyje, pagal mirčių kiekį keliuose milijonui gyventojų Lietuva nusileidome tik Rusijai.

Žuvusiųjų skaičius milijonui gyventojų 2007 m.

Šaltinis: International transport forum

Natūralu, kyla klausimas, kokios pagrindinės tokių gerų rezultatų priežastys per paskutinius dvejus metus? Juk žuvusiųjų skaičiui tenkančių milijonui gyventojų kritus nuo ~220 – 2007 metais, iki ~100 – 2009 m. Lietuva pasivijo tokias šalis kaip Belgija ar Naujoji Zelandija.

Kaip rašo „Veidas“- „vien 2007–2013 m. šalies keliuose numatoma įrengti eismo saugos priemonių už 93,6 mln. Lt. Iš jų net 87,6 mln. Lt sudarys Europos regioninės plėtros fondo parama. Pirmiausia tvarkomi juodosiomis dėmėmis vadinami kelio ruožai – ypač avaringos kelio vietos, kuriose per eismo įvykius žūva arba būna sužaloti žmonės. Daugelis juodųjų dėmių yra sankryžose. Kartais vairuotojai stebisi, kodėl sankryžos būna rekonstruojamos į žiedines, bet šio tipo sankryžos yra laikomos pačiomis saugiausiomis. Sankryžų saugumą galima įvertinti konfliktiniais taškais – vietomis, kuriose dažniausiai galimi eismo įvykiai. Apskaičiuota, kad keturšalėje sankryžoje yra net 36 konfliktiniai taškai. T formos sankryžoje tokių taškų yra devyni, o žiedinėje mažiausiai – vos aštuoni. Taigi sankryžos, rekonstruotos į žiedines, padeda gerokai sumažinti avarijų tikimybę.

Iš viso pasinaudojus 2007–2013 m. laikotarpio ES struktūrine parama Lietuvoje planuojama nutiesti apie 50 km pėsčiųjų ir dviračių takų, rekonstruoti 48 sankryžas, pavojingiausiuose ruožuose patiesinti kelių kreives, įrengti saugos saleles, greičio mažinimo priemones, iškilias pėsčiųjų perėjas.“

Vairuokite saugiai ir atidžiai J

Tomas Krakauskas

5 komentarai:

  1. Kukliai skamba tie 50 km pėsčiųjų ir dviračių takų, bet kiti duomenys džiugesni. Kitavettus geriau jau 50 nei nieko :)

    AtsakytiPanaikinti
  2. Dar pamiršot paminėt, kad prie karo mažėjimo gerai prisideda kova su alkoholiu. Nes dauguma avarijų ne dėl blogų sankryžų, o dėl girtų vairuotojų...

    AtsakytiPanaikinti
  3. Tomai,

    jei įdomu, statistiką gali rasti čia http://www.lpept.lt/lt/statistika/index.php. Aš vis pasižiūriu ir pasidžiaugiu :)

    AtsakytiPanaikinti
  4. O kodel nepaminetas zymus baudu padidinimas ir pazeideju automobiliu konfiskavimo ivedimas?

    AtsakytiPanaikinti