10 gruodžio 2009

Raktas į sėkmę. "Vilniaus baldai"

Statistikos departamentas šiandieną paskelbė apie vėl augusį eksportą. Spalis eksportuotojams buvo rekordinis šiais metais, kurie prekių užsieniui patiekė už 3,72 mlrd. Lt. Pažiūrėkime, ar už statistikos skaičių "stovi" realios įmonės. „Vilniaus baldai“ - bene labiausiai į eksporto rinkas orientuota įmonė, iš 105 mln. Lt per 9 mėnesius gautų pajamų, net 99,7 proc. jų sulaukusi iš užsienio. Tai 3,5 proc. daugiau nei praėjusiais metais. Kur kas stipresnis trečiojo ketvirčio rezultatas pajamų augimui siekus beveik 10 proc. Tai bene sėkmingiausias ketvirtis „Vilniaus baldų“ istorijoje.

Šaltinis: www.nasdaqomxbaltic.com

Medienos pramonės atstovai teigia, jog tikroji krizė jiems prasidėjo dar 2007 metais. Žaliavinės medienos kainos tuomet augo ne procentais, o kartais. Kvalifikuotų, o vėliau net ir bet kokių darbuotojų rasti buvo keblu, stipriai didėjo išlaidos darbo užmokesčiui. Į eksportą nukreipta veikla kentėjo, nes teko konkuruoti su užsienio gamintojais, kurių sąnaudos neaugo taip smarkiai kaip Lietuvoje.

Šaltinis: www.forest.lt

Kadangi pardavimai nuo 2007 metų ėmė strigti, siekta kuo labiau kelti darbuotojų našumą. 2006 metų pradžioje įmonėje dirbo 1079 darbuotojai, dabar jų liko 428. Rezultatas labiau nei įspūdingas – pajamos, tenkančios vienam darbuotojui, patrigubėjo. Ką tai reiškia įmonei? Tiek bendrasis pelnas (pajamos minus tiesioginė pardavimų savikaina), augęs 165 proc. palyginus su praėjusiais metais, tiek EBITDA (+157 proc.) ar grynasis pelnas (net eliminavus „Girių bizono“ pardavimą) dar nebuvo tokie dideli kaip šiais metais. „Vilniaus baldų“ pavyzdys įrodo, jog tik augant darbuotojų našumui galima sėkmė versle. Tą turėtų suprasti ir kiekvienas dirbantysis.

Šaltinis: www.nasdaqomxbaltic.com

Vaidotas Rūkas

1 komentaras:

  1. "jog tik augant darbuotojų našumui galima sėkmė versle. Tą turėtų suprasti ir kiekvienas dirbantysis.". Labai geras pastebėjimas.

    AtsakytiPanaikinti