Savaitgalį vėl teko važiuoti Kaunas-Klaipėda automagistrale, tai labai maloniai nustebino tas ryškiai geltonas stendas pasitinkantis tik įvažiavus į magistralę „šiame kelyje nuo metų pradžios žuvo 3, sužeista 15“. Skaičiai skelbė tą patį, kaip ir prieš du mėnesius, kai paskutinį kartą važiavau šiuo keliu. Apie itin sparčiai gerėjančius avaringumo duomenis pirmus du šių metų mėnesius jau rašiau kovą. Tad dabar žvilgtelkime į situaciją vėl. Nors dėl sezoniškumo avarijų ir mirčių skaičius keliuose pastaraisiais mėnesiais išaugo, tačiau lyginant su tai pačiais mėnesiais pernai, visuose eismo nelaimių kategorijose fiksuojamas smukimas. Per penkis šių metų mėnesius kelių eismo įvykių skaičius sumažėjo 16 proc. iki 1178, sužeistųjų skaičius sumažėjo 11 proc. iki 1445, o žuvusiųjų skaičius per minėtą laikotarpį sumažėjo 31 proc. iki 97. Apie taip ženkliai gerėjančios statistikos priežastis, daugiau sužinoti galite mano ankstesniame įraše. Apačioje pateikiu statistiką iš kurios akivaizdžiai matyti, kaip nuosekliai kas mėnesį gerėja situacija Lietuvos keliuose.
Šaltinis: Statistikos departamentas ir Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnyba
Kadangi skirtingais metų mėnesiais egzistuoja sezoniškumas, tad norėdamas jį eliminuoti paskaičiavau kiekvienos iš eismo nelaimių kategorijų paskutinių 12 mėnesių vidurkių pokytį, nes taip geriau išryškėja ilgalaikė tendencija.
Šaltinis: Statistikos departamentas ir
Ekstrapoliuojant šių metų duomenis, galime tikėtis, jog metų pabaigoje 1 mln. Lietuvos gyventojų teks apie 80 žuvusiųjų keliuose, kai 2007 m. buvo 230. Tai yra labai geras rodiklis, nes pagal jį busim greta tokių valstybių kaip Danija, Suomija ar Prancūzija.
Tomas Krakauskas
Saltiniai yra du, nors tikriausiai visus duomenis renka policija. Kaip zinia, ne visus ivykius reikia registruoti policijoje, uztenka savarankiskai uzpildyti protokola. Tokiu butu lengvi autoivykiai i statistika nepatenka.
AtsakytiPanaikintiDar vienas dalykas, kuris tikrai nebuvo kontroliuojamas pateikiant statiska - masinu amzius. Manau, kad metams begant lietuviai iperka daugiau saugesniu/naujesniu masinu ir tai mazina autoivykiu tikimybe, o mirtinu suzeidimu mazeja.
Tikrai abejoju, kad tai vairavimo kulturos pasekme...
Statiskika byloja, kad transporto priemoniu keliuose mazeja. Prisiminkim dar kitas krizes pasekmes - vairuotojai mokosi vazineti taupiau/ramiau. Tikekimes, kad kai ekonomika atsigaus, vairuotoju kulturos tendencijos isliks.
AtsakytiPanaikintidaugeliui atrodo, kad padejo sugrieztintos bausmes, bet is tikruju pokyciu priezastys - kompleksines, pirmoje vietoje vis tik butu keliu infrastrukturos zymus pagerejimas - cia is tikruju ipilta nemazai biudzeto pinigu. salia eina ir daug kitu kartu susidedanciu priezasciu, kurios kartu paemus duoda teigiama efekta - bausmiu sugrieztinimas, emigracija (kuo didesne rajone emigracija - tuo maziau ivairiu nusikaltimu, zmogzudysciu ir transporto ivykiu - isvaziuoja jauni zmones, kurie dazniausiai ir buna to kaltininkai) ir, kaip cia jau komentatoriai mini - del krizes ivykes transporto priemoniu mazejimas, benzino taupymas
AtsakytiPanaikinti