01 kovo 2010

Lietuvos vartotojų pasitikėjimas auga, o mažmeninės prekybos duomenys gerėja


Praeitos savaitės pabaigoje Statistikos departamentas paskelbė, jog per sausio mėn. mažmeninės prekybos įmonių apyvarta 2010 m. sausio mėn., palyginti su tuo pačiu 2009 m. laikotarpiu, sumažėjo 12,2 procento palyginamosiomis kainomis. Tai yra lėčiausiais smukimo tempas po 12 iš eilės mėnesių, kai mažmeninė prekyba Lietuvoje smuko daugiau nei po 20 proc. Ir nors šis nuosmukio tempo sumažėjimas pagrinde buvo dėl žemos statistinės bazės pernai sausį (nes jau tada mažmeninė prekyba buvo stipriai smukusi), tačiau svarbu pastebėti, kad eliminavus sezoniškumą sausio mėnesį palyginus su gruodžiu mažmeninė prekyba išaugo 7,2 proc. Tai buvo pirmas mėnuo nuo pat 2008 metų pradžios, kuomet pašalinus sezono įtaką mažmeninė prekyba išaugo lyginant su prieš tai buvusiu mėnesiu. Jau ne kartą minėjome, jog būtent mažmeninė prekyba, kuri atspindi gyventojų vartojimą yra pati didžiausia Lietuvos ekonomikos sudedamoji dalis ir būtent nuo jos pokyčio priklausys ar jau artimiausiais ketvirčiai išvysime teigiamus Lietuvos BVP augimo tempus. Optimistiškai nuteikia tai, kad statistiko departamento skelbiamas vartotojų pasitikėjimo rodiklis auga jau trečią mėnesį iš eilės. Verta priminti, kad šiam rodikliui skaičiuoti yra pasitelkiami duomenys iš namų ūkių apklausų apie namų ūkio finansinės padėties, šalies ekonominės padėties, nedarbo lygio kitimą ir tikimybę sutaupyti per artimiausius 12 mėn., vertinimą. Kitaip tariant, jeigu namų ūkių „nuotaikos“ toliau gerės, tai greitai pamatysime ir gerėjančiuose mažmeninės prekybos rodikliuose.

Šaltinis: Statistikos departamentas

Tomas Krakauskas

1 komentaras:

  1. Tirai teigiama naujiena: http://vz.lt/2/straipsnis/2010/03/01/Vyriausybe_metams_skolinasi_uz_278

    AtsakytiPanaikinti